Zegarmistrzowie a zegary reklamowe
Zegarmistrzowie w swoich zbiorach zegarów mają wiele starych, zadbanych i zabytkowych pozycji. Zegary należące do nich są dla nich największym skarbem; bogactwem, którym dla większości ludzi są pieniądze, rodzina, miłość, praca. W swoim zawodzie mogą łączyć pasję z zarobkiem, a że prawdziwych rzemieślników już coraz mniej, realizowanie się przychodzi im zapewne z łatwością. Naturalnie, zwykłe zegary ścienne, zegary reklamowe nie są produktami, które ludzie zwykli zanosić do naprawy, gdyż za mniej więcej tą samą cenę co tchnięcie drugiego życia w ten nieskomplikowany mechanizm, można dostać zupełnie nowy zegar. Jednak drogocenne, stare zegary z wahadłami, drobne zegarki szkatułki i zegary kominkowe to „narybek”, na który zegarmistrzowie czekają!
Zdarza się, że klienci nieświadomi prawdziwej wartości cacka znalezionego na strychu, które leżało tam z dawien dawna, jeszcze za życia prababci i pradziadka, po kosztach oddają przedmiot na złom, czy sprzedają za nijaką cenę w lombardach. Zegarmistrzowie z pewnością służyliby radą, ponieważ nie są pazerni na zdobycze kosztem cudzej nieświadomości. Można powiedzieć, że pałają prawdziwym uczuciem do tych żyjących zegarów, które choć chodzą, nie potrzebują do tego ani wody, ani jedzenia. Jedynie malutką baterię, wymienianą sporadycznie.
Zegary reklamowe są zwykłe. Być może mają wyjątkowy grawer, specjalny nadruk, śmieszny slogan, tudzież przybierają formę puszki niespodzianki, ale wciąż są po prostu zwykłe. Prawdziwe piękno zegarów tkwi w długowieczności, dlatego też dla zegarmistrzów niezwykłe zegary to takie, które „przeżyły” już niejednego właściciela. Kwoty jakie trzeba za podobne zegarki płacić sięgają nieraz kilku tysięcy złotych. Naturalnie, prawdopodobnie najwyższą cenę trzeba zapłacić za oryginalne zegarki szwajcarskie.
Zegary reklamowe nigdy nie będą prawdziwym rarytasem, jednak na pewno pomogą skusić klientów do Państwa firmy. Pasja do zegarów to całkiem inna kwestia, ale nikt nie powiedział, że jedno z drugim całkowicie się wyklucza.