Kubki z nadrukiem – jako gadżet do nowych produktów
W obliczu zdecydowanej nadwyżki podaży nad popytem sprzedaż niemalże każdego rodzaju produktów przynosi przedsiębiorcom duży problem. W praktyce objawia się on zaleganiem w magazynach produktów jednego przedsiębiorcy, podczas gdy inny posiadający taką samą ofertę notuje w tym samym czasie duże obroty i tym samym wysokie zyski. Podłożem tej ogromnej dysproporcji jest między innymi rodzaj prowadzonych działań marketingowych, lub nawet brak takich przedsięwzięć. Swoboda prowadzenia działalności gospodarczej jest z jednej strony ulgą dla wszystkich, którzy chcą pracować na tak zwaną własną rękę, zaś z drugiej jest zarzewiem problemów związanych z koniecznością promowania swojej firmy.
Jak sprzedać nowe produkty
W obliczu wyjątkowo dużej oferty produktów spełniających te same kryteria, niezwykle ważkim problemem jest zawsze wprowadzenie na rynek zupełnie nowego produktu, jednakże przypominającego takie, które już znajdują się w sprzedaży. Tu największy problem stanowi przede wszystkim przekonanie klientów, że nowy produkt przewyższa swoją jakością pozostałe, a także posiada cechy, których inne produkty nie posiadają.
W takich sytuacjach przedsiębiorcy porywają się często na wyjątkowo nietuzinkowe formy przekonywania klientów, które w swojej kreatywności przewyższają inne kreacje reklamowe. Bardzo często numerem jeden w tych nowoczesnych działaniach reklamowych są atrakcyjne gadżety reklamowe, których zadaniem jest zwrócenie uwagi klientów na nowy produkt, a także jego kupienie i wypróbowanie jakości. Sztandarowym przykładem takiej kampanii są często spotykane kubki z nadrukiem formowym, które stanowią nieodłączny element promocyjnych opakowań nowej kawy wprowadzanej dopiero do sprzedaży. Podobne kampanie promocyjne prowadzą również firmy produkujące herbatę i tak zwane chińskie zupki ekspresowe. Kubki Z Nadrukiem dołączane są w tych sytuacjach nie tylko do zupełnie nowych produktów, ale również w celu zwrócenia uwagi na już istniejące produkty, których sprzedaż w określonym czasie znacznie zmalała.
Kubki z nadrukiem nie tylko do produktów spożywczych
Powyżej przytoczono przykład działań promocyjnych, w których gadżety reklamowe miały skłonić do zakupu produktów spożywczych ściśle wiążących się z ofertą firmy. Nie zawsze jednak musi istnieć ścisłe powiązanie rodzaju gadżetu promocyjnego z rodzajem wprowadzanego na rynek nowego produktu.