Kubki reklamowe w marketingu sklepów odzieżowych
Prowadzenie rozmaitych działań marketingowych jest obecnie niezbędnym aspektem prowadzenia praktycznie każdej firmy czy jakiejkolwiek innej instytucji. Promowanie się jest konieczne, ponieważ konkurencja w każdej branży rośnie, ponadto oczekiwania klientów co do jakości produktu i usługi także wzrastają. Każda firma, bez względu na zasięg działania i inne zmienne, jak branża, stara się pozyskiwać nowych klientów, a także utrzymywać przy sobie tych, którzy już zdecydowali się skorzystać z jej oferty. Konkurencja o wyjątkowej, jak się wydaje, intensywności, panuje wśród sklepów, w tym także sklepów odzieżowych. Popularna wśród nich, jako działanie marketingowe, jest np. dystrybucja różnorodnych gadżetów reklamowych, czyli przedmiotów, które pomagają przyciągać uwagę potencjalnych klientów atrakcyjnym wyglądem.
Sklepy odzieżowe przeżywają okres znaczącego wzrostu konkurencji, ponieważ bardzo dużo nowych podmiotów w branży powstaje. Gadżety reklamowe, jakie one dystrybuują to np. kubki reklamowe. Są to gadżety bardzo popularne, ponieważ są przedmiotami codziennego użytku. Z tego samego powodu są też bardzo skuteczne w marketingu.
Jeśli chodzi o dystrybucję, kubki reklamowe można rozdawać albo przechodniom na ulicach, albo też na terenie samego sklepu. W pierwszym przypadku na rozdawanie wybiera się miejsca ruchliwe, gdzie zwykle spotkać można wielu ludzi – potencjalnych klientów. A klientem sklepu odzieżowego może być przecież każdy. Miejsca, o których mowa, to np. centra miast, główne ulice i skrzyżowania miejskie, okolice zabytków i innych ważnych punktów miast, ponadto też miejsca, gdzie ludzie przychodzą w wolnym czasie, jak np. parki, plaże, place zabaw, itp. Popularnym miejscem rozdawania gadżetów reklamowych są też centra handlowe.
Kubki reklamowe można rozdawać także na terenie danego sklepu odzieżowego. Jest to wówczas forma nie tyle pozyskiwania nowych klientów, ile utrzymywania tych, którzy już do sklepu przyszli – a więc forma podtrzymywania relacji z aktualnymi klientami. Podarunek tego rodzaju jest bardzo mile widziany i w dużej liczbie przypadków sprawi, że klient taki powróci do tegoż sklepu.